5 sfaturi pentru un somn odihnitor

5 sfaturi pentru un somn odihnitor

Cei mai multi adolescenti au nevoie de aproximativ 8-9 ore de somn in fiecare noapte. Dar, aproximativ 1 din 4 adolescenti are probleme cu somnul. Lipsa de somn poate afecta totul, de la emotii la cat de bine se pot concentra pe sarcini. Lipsa somnului poate afecta performantele sportive, creste sansele aparitiei bolilor, si uneori poate duce la crestere in greutate.

Cum putem obtine somnul de care avem nevoie? Iata cateva idei:

Fii activ in timpul zilei. Probabil ca ai observat cat de mult alearga copiii si cat de profund dorm. Ia un sfat de la un copil si fa cel putin 60 de minute de miscare zilnic. Activitatea fizica poate reduce stresul si ajuta oamenii sa se simta mai relaxati. E important insa sa faci miscare pe timpul zilei, nu inainte de culcare, pentru ca e posibil sa te simti mai energic, in loc sa te ia oboseala.

Evita alcoolul si drogurile. O multime de oameni cred ca alcoolul sau de drogurile ii vor ajuta sa se simta mai relaxati si mai somnorosi, dar nu e cazul. Drogurile si alcoolul pot perturba somnul, crescand sansa unei persoane de a se trezi in mijlocul noptii.

Spune noapte buna la electronice. Expertii recomanda utilizarea dormitorului pentru doar pentru somn. Daca nu va puteti lipsi de tehnologie in dormitor, macar incercati sa inchideti totul inainte de culcare. Este posibil ca peste noapte sa primesti un sms care sa te trezeasca.

Pastreaza o rutina de somn. A merge la culcare, in acelasi timp, in fiecare noapte ajuta organismul sa invete ca urmeaza ora de somn. Crearea unei rutine de culcare poate spori acest efect de relaxare. Asa ca relaxeaza-te in fiecare seara cu lectura, muzica, alaturi de animalul de companie, scrie intr-un jurnal, sau fa orice altceva care te relaxeaza.

Gandeste-te ca vei avea un somn odihnitor. Stresul poate declansa insomnie. Atunci cand te gandesti ca iar nu o sa poti dormi, ai sanse mari sa stai cu ochii in tavan. Incearca sa faci cateva exercitii de respiratie sau de yoga inainte de culcare, pentru a te relaxa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *