Cercetatoarea Fu-Mei Chuang a constatat faptul ca industria europeana de lux este din ce in ce mai dependenta de clientela din China.
Shanghai Shopping Festival, care s-a organizat la inceput de luna mai a fost pentru marile marci de lux un veritabil succes, intr-o tara pe cale sa devina principala piata mondiala de produse de lux.
Din cauza crizei sanitare vanzarile de lux s-au prabusit pur si simplu in Europa (-36%) in timp ce vanzarile din China a produselor de lux au explodat pur si simplu. Sumele consacrate achizitionarii de vinuri fine, bijuterii de lux, ceasuri, parfumuri, haine si pantofi de marca au crescut cu aproximativ 45% in China in perioada 2019-2020.
Marci cunoscute precum Dior sau Fendi realizeaza acum profituri de aproximativ 40% in China si debutul anului 2021 a fost unul mai mult decat promitator in China pentru marcile de lux. Aceasta crestere insolenta a luxului in China are mai multe explicatii.
China, lovita din plin de criza sanitara si-a regasit dinamismul inaintea Europei, permitand clasei medii superioare, in expansiune rapida, sa isi satisfaca pasiunea pentru shopping. Jumatate din populatia chineza face acum parte din clasa mijlocie si Beijing adaposteste mai multi miliardari decat orice alt oras din lume daca este sa dam crezare listei cu cei mai bogati oameni din lume, publicat de revista Forbes.
Noi tendinte
Magazinele mari si mici au suferit enorm de la debutul pandemiei cu coronavirus. Este valabil si pentru daigou. Acest termen desemneaza o persoana fizica sau un grup de exportatori din afara Chiei care cumpara marfuri pentru clientii din China. Aceasta profesie destul de recenta era in plina dezvoltare inainte de debutul pandemiei: persoana fizica alegea produse in tendinte pentru cumparatori, negociau preturile si asigurau livrarea. Acum, aceasta tendinta este in continuare populara, mai ales cand vine vorba de produsele de lux.