Beneficiile urcatului si coboratului scarilor asupra sanatatii

Beneficiile urcatului si coboratului scarilor asupra sanatatii

Este foarte usor sa gasesti scuze sa nu faci sport si de cele mai multe ori, lipsa timpului este cea mai intalnita scuza. Cu toate asta, daca iti doresti cu adevarat, sportul poate fi facut chiar si atunci cand nu ai timp. Una dintre activitatile fizice prin care poti arde o multime de calorii, poti obtine o sanatate de fier si te poti bucura de un corp cat mai placut este urcatul si coboratul scarilor.

Aproape fiecare dintre noi este nevoit sa urce zi de zi cateva etaje, insa majoritatea optam pentru lift. Daca renuntam la lift si alegem urcatul si coboratul scarilor, atunci putem descoperi ca viata noastra va lua o turnura cat se poate de interesanta.

Spre deosebire de mersul pe jos, care a fost adoptat ca fiind o activitate naturala, neobositoare, urcatul scarilor necesita o activitate mult mai mare a musculaturii si duce la efecte rapide.

Care sunt beneficiile asupra sanatatii pe care le ofera urcatul scarilor?

Urcand scarile poti arde mult mai rapid calorii si iti poti ajuta corpul sa isi tonifieze musculatura. Beneficiile acestei activitati nu se opresc aici insa. Vei descoperi o multime de alte beneficii pe care le ofera corpului tau si automat, vietii de zi cu zi:

  • Iti va imbunatatii sanatatea cardiovasculara. Datorita miscarii zilnice, sangele va circula mult mai bine si va scadea foarte mult riscul unor accidente vasculare;
  • Intarirea sistemului musculo-scheletic. Oasele sunt solicitate ori de cate ori sunt urcate scarile, asadar, efectul este simplu: se intareste sistemul musculo-scheletic;
  • Reducerea riscului de a se dezvolta boli cardiace, cancer sau obezitate;
  • Pierderea in greutate. Este principalul motiv pentru care o buna parte dintre oameni incep sa urce pe scari si sa faca sport. Evident, nu este tocmai cel mai important, insa atata vreme cat reuseste sa convinga oamenii ca sportul este important, este cat se poate de bine venit;
  • Imbunatatirea tonusului muscular. Inclusiv musculatura poate sa creasca substantial odata cu cresterea numarului de scari urcate.

De ce sa optezi pentru urcatul si coboratul scarilor?

Deoarece este o activitate usoara, care poate fi facuta de persoane de orice varsta. De asemenea, este o activitate pe care o poti face oricand, fara sa fii nevoit sa rupi din timp pentru a merge la sala sau pentru a merge la alergat.

Nu in ultimul rand, urcatul scarilor este extrem de eficient, fiecare 10 urcate trepte arzand o calorie si fiecare 20 de trepte coborate arzand tot o calorie. Practic, 10 minute pe zi de urcat scari reduce extrem de mult riscul de producere a unui atac de cord.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *