Inapoi la prima pagina
 Cauta in site

 
 Cautare avansata
  Joi, 21 sep 2017  Contactati-ne! 






















 Search the Web

 




Expeditor:
Nume  
Email  
 
Destinatar:
Nume  
Email  

Campurile subliniate sunt obligatorii!

Presa din Constanta a crescut cu Mazare si cu afacerile din port

In unele cazuri, informatia s-a prelungit din cuvantul scris la cel transmis pe unde, astfel incat "Telegraful" care a crescut cu Mazare - s-a prelungit in spatiul audiovizual - prin grupul radio-TV Neptun-Sotti.

Actualul primar PSD al municipiului, Radu Mazare, a intrat in politica din presa. Dar si numele sau a ramas in istoricul proprietatii unor ziare.

De altfel, desi in 2004 isi cedase participatiile din media, monitorizarile din 2004 aratau ca primarul ramasese in continuare foarte aproape de unele ziare: actiunile de binefacere ale primarului erau reflectate la televiziunile locale ca pe vremea vizitelor ceausiste in fabrici.

Pe atunci era PSD la putere, iar lucrurile s-au schimbat intre timp. Astfel, la sfarsitul anului 2005, procurorii Departamentului National Anticoruptie au inceput urmarirea penala impotriva lui Mazare pentru afaceri cu terenuri.

Cotidiane, radio, TV

Sorin Gabriel Strutinsky, fostul asociat al primarului, detine majoritar impreuna cu Mihail Carciog ziarul "Telegraf". Televiziunea Neptun apartine unui grup ceva mai larg. Pe langa cei doi patroni ai "Telegraf", mai apar urmatoarele nume: Conpress Holding, Vasile Grigore, Eugen Radu Preda, Iliuta Naghy, Ring Star SRL. Aceleasi persoane detin si Radio Neptun.

In afara de prietenii lui Mazare, presa din Constanta se raporteaza si la afacerile care ii stau bine unui celui mai mare port din Romania.

Pe piata cotidianelor, doua firme de servicii pentru nave detin "Cuget liber", privatizat dupa 1990 (proprietari: Technical Shiprepairs and Maintenance SRL, Histria Ship Management).

"Independentul" a aparut in 2002; are cinci actionari care, dupa cum rezulta din datele Registrului Comertului, nu ar avea alte afaceri. "Jurnal de Constanta" (2001) apartine Manuelei Cristian, care, la fel, nu pare a avea si alte interese comerciale.

Nu la fel stau lucrurile in cazul "Observatorului" (1997), ai carui proprietari, Ion Dumitrache si Felix Stroe au o serie de alte afaceri, cum ar fi servicii specifice transportului maritim. Ziarul are un tiraj de 2.000 de exemplare, potrivit BRAT (2005).

Cotidianul "Replica" apare din 2001, detinut de Interfax Media si Tiberiu Nemet, care controleaza si saptamanalul "Atitudinea" (2003). "Ziua de Constanta" functioneaza sub franciza cu cotidianul central. Este editata din 2001, de catre Ziua Tomis Press SRL (Ionela Claudia Tanislav, Doru Iordache).

Mai apar in Constanta saptamanalele "Flagrant" (2002) si "Impact" (Grup Media Sud SA - cu actionariat dat de un grup de firme, intre care, interesant, Rafo SA, Argos SA, Bursa Maritima si de Marfuri Constanta, Samtronic Plus SA, Utiltrans SA).

Forin Munteanu si Dumitrita Bosinceanu au radio Sky, un nume cunoscut in Constanta. Doina FM apartine lui Claudiu A. Echim si Elenei E. Munteanu.

Exista si presa subordonata unor institutii. MTC-TV a fost televiziunea Ministerului Transportului: mult contestata, aceasta a inchis anul trecut robinetul banilor pentru salariati. Arhiepiscopia Tomisului emite regional prin Radio Dobrogea.


  • Media Index, 01 mai 2006


    European Media Invest din Germania a cumparat cotidianul local "Ziarul de Iasi"
    Timisoara prefera stirile mai putin colorate
    Maramuresul are mai multe televiziuni decat capitala
    In Tulcea publicatiile nu au tirajul masurat independent
    In Braila exista cateva publicatii si unele statii de radio mici
    Presa din Galati o duce de azi pe maine
    In Vaslui piata presei e slaba, in ciuda prezentei unui fond de investitii
    Iasiul iese din tipare: nu a existat concentrare politica, dar presa nu e straina de interesele de afaceri



     tipareste    trimite unui prieten
  • Centrul pentru Jurnalism IndependentAmbasadei Statelor Unite ale Americii la Bucuresti Acest proiect a fost realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent cu sprijinul Ambasadei Statelor Unite ale Americii la Bucuresti.

    Multumim Ministerului Justitiei din Romania si Oficiului National al Registrului Comertului - Recom Online pentru asistenta acordata.

    "Acest proiect este finantat, in parte, printr-un Grant al Ambasadei SUA la Bucuresti. Opiniile, concluziile, recomandarile, etc, din cadrul acestui proiect sunt ale autorilor, si nu reflecta in mod necesar pe cele ale Departamentului de Stat al SUA."

    Parteneri proiect
    Centrul pentru Jurnalism de InvestigatieHotNews.roAgentia de Monitorizare a Presei - Academia Catavencu


    Prima pagina · Index proprietari · Index jurnalisti · Tutorial · Legislatie · Statistici
    Galerie foto · Despre proiect · Contact · Inscrie-te!

    Aceasta baza de date a fost realizata in perioada octombrie 2005 - martie 2006 din surse ONRC, CNA, LexisNexis si reteaua CRJI
    Pentru orice modificare sau eroare va rugam sa ne sesizati la contact@mediaindex.ro © Copyright Centrul pentru Jurnalism Independent 2006
    Web design :: Direct DESiGN :: Internet Creative Solutions